3/31/2012

Men så kul!

"Stash & Smash"! Jag hittade ett klipp på YouTube med Cindy Shepard där hon visar sitt sätt att sätta ihop egna böcker. Ta hand om allt du kan ta hand om! Kuvert, gamla paperskassar ALLT!


"Stash & Smash"! I found a clip on YouTube with Cindy Shepard where she shows her way of putting together her own books. Take care of all you can handle! Envelopes, old paper bags EVERYTHING!

Jag börjar hemma i mitt scraprum:
I'll start in my "studio"


Mina GELATOS!

My GELATOS!


...jag har tagit ett par kuvert, ett stort akvarellpapper några fina mönstrade papper från 7gypsies (8X8). Jag viker allt på mitten, gör 4 hål i vecket och syr ihop min bok med någon stark tråd. Här har jag använt molinégarn.

... I've taken a couple of envelopes, a large watercolor paper some nice patterned paper from 7gypsies (8X8). I fold everything in half, making 4 holes in the fold and sew together my book with a strong thread.




..omslaget är akvarellpaper (går lika bra med cardstock).

...the cover is watercolor paper (cardstock will do fine).


Här har jag använt mig av bokstäver och fjärilar av gungeboard som masks och sprayat med Glimmer Mist

Here I've used letters and butterflies of the grunge board as masks and sprayed with Glimmer Mist


Skuggorna är målade med Blingz

The shadows are made with Blingz



...min Stash & Smash är "under uppbyggnad"- fortsättning följer

...my "Stash & mask is "under construction" - to be continued

Jag har här testat mina nya gelatos. UNDERBARA färger! Gillar man att måla och "kladda" kommer man att älska GELATOS!!!!!!

I have tested my new gelatos. WONDERFUL colors! If you like to paint and "mess" you will love GELATOS!!!!!!

Mija för:

3 kommentarer:

Unknown sa...

very cool! thanx. you make it look easy...,

Laila sa...

Vilken spännande grej. Det ser så enkelt ut när du visar det så här. :-)

ScrapMyran sa...

Har precis börjat testa det här med mixed media och detta var ju väldigt inspirerande måste jag säga =) Så befriande på nåt sätt att bara använda allt! Tack!